zaterdag 12 oktober

Vandaag een weinig spannende aangelegenheid maar wel o zo belangrijk. De auto is mét de nieuwe achteras, en zònder de motor, maar mét het interieur gewogen. Drie getallen die vanaf nu alles zullen bepalen.

Met deze getallen komt het gewicht van de auto in afgebouwde toestand uit op 1835-1840 kg . Vanaf nu zal elke kg die de auto uitgaat of ingaat worden gewogen. Vanaf nu zal waar het kan gewicht worden bespaard.

De achteras werd opgebouwd.

Hoera! Hij zit!

Zaterdag 21 september 2024

Vandaag de grote klap. Het motorblok moest eruit.
Het zou interessant zijn om te kunnen schrijven dat het een heel gemieter was. Bloed zweet tranen en meerdere verpletterde ledematen... 

Maar niets was minder waar. Er was al wel veel voorwerk gedaan de laatste dagen. Even wat ge-heen-en weer, en het blok gaf zich gewonnen.

Wat restte was een enorme leegte voorin en een motorblok op een pallet.

zaterdag 7 september 2024

Aan de klus. Auto opgebokt en remvloeistof afgetapt. Geprobeerd niet al te hard te smeren op de tegels... 

Daarna even tijdelijk de wielen eronder om de naafmoer te verwijderden. Mijn gereedschap trok dit niet. Dus een wringijzer en dop M36! geleend. Daarna met een verlenger en volle gewicht rammen... en los.

Remschijven en klauwen eraf, en de voornaven los nemen. Hierdoor konden de steekasssen worden verwijderd. De hoofdmissie voor vandaag!

Maandag 2 september 2024

Als het goed is, ben je bekend met het feit dat ik, Corné bezig ben met het elektrificeren van een Volvo 850. De auto op de foto.

Op deze plek wil ik gedurende de bouw een dagboek bijhouden, waar je kunt zien wat er allema​al bij het project komt kijken. Ik weet ook nog niet wat we allemaal gaan beleven. Maar ik ben benieuwd.

Natuurlijk zijn er al wat dingen gebeurd. Maar vanavond is de auto geschorst. Verzekering gestopt. Het voelt nu wel alsof het echt is begonnen.